Broadcasting til reengaging via Messenger

Broadcasting til reengaging via Messenger

Broadcasting til reengaging via Messenger 800 565 ChatAtHand

Alle vores guides er lavet til at hjælpe de af vores kunder, der selv ønsker at varetage dele af deres chatbot. Derfor er vores guides tilpasset alle vores skræddersyede chatbotløsninger, som ellers er udviklet på baggrund af vores kunders forskellige behov. I som kunder er altid meget velkomne til, at kontakte os for yderligere assistance eller drøfte mulighederne for, at vi varetager den nedenstående dele af jeres chatbot.

Potentialet med reengaging via Facebook Messenger

Så snart en bruger har været i kontakt med jeres chatbot (fx via jeres Facebook eller website), kan I sende beskeder tilbage til denne bruger via jeres chatbot – såkaldt reengage. Reengaging er et af de stærkeste værktøjer i en chatbot, da det giver jer som virksomhed mulighed for at sende personificeret og interaktive beskeder direkte ud i jeres brugeres Facebook Messenger indbakke. Hos langt de fleste brugere resulterer reengaging i en notifikation på deres smartphone, så jeres budskab lander direkte i de ønskede hænder. Denne helt nære kommunikationskanal har en gennemsnitlig åbningsrate på 80% og CTR på 30%, som får alle os marketingsfolk til at tabe kæben. Via reengaging får i som virksomhed nogen helt unikke marketingsmuligheder, der giver jer et kæmpe forspring foran konkurrenter.

Til at hjælpe dig igang kan du se nedenstående video eller læse Chatfuels forklaring af reengaging.



Anbefalede checkliste til reengaging via Chatfuel

Efter i har lagt jer fast på indhold, tidspunkt og modtagere, så er her en hjælp til hvad i skal huske når i sender reengaging:

  • Fjern altid alle som har afmeldt jeres chatbot via filteret: “attribute – Unsubscribed – is not – Yes”.
  • Hvis I gør brug af flere sprog, så filtere evt. derefter – fx “attribute – Language – is – Swedish”.
  • Vi anbefaler, at I altid gør det nemt at afmelde jeres chatbot, så alt interaktion forbliver på brugerens betingelser – fx afslut beskeden med en button/quickreply med teksten “🚫 Unsubscribe” linket til jeres block med navnet “Unsubscribe”. Alternativt kan jeres tekstbesked indeholde noget ala “Du skal blot skriv “stop” for, at kunne afmelde beskeder fra os.” – det er jeres chatbot allerede opsat til at reagere på.

Brug for mere viden eller hjælp?

For mere kendskab og viden om denne funktion anbefaler vi Chatfuels guides om reengaging. I er også altid velkomne til at kontakte os, så deler vi gerne ud af vores ekspertise og erfaring.

Reengaging er et virkelig stærkt værktøj, men vi ved også at det ofte kræver lidt ekstra hjælp at bruge de første par gange. Vi gør alt for at hjælpe jer kunder og sikre os, at I kommer rigtigt igang og føler jer trygge med brugen af funktionen. Dertil kommer, at vi giver både sparring og eksempler på, hvordan I kan gøre brug af jeres specifikke muligheder og hvilke regler I skal være særligt opmærksomme på. Vi tilbyder jer en fleksibel løsning, hvor I kan modtage hjælp i præcis det omfang, som I har behov for – kontakt os endelig for at høre mere eller hvis I har nogle spørgsmål til reengaging.