Kunde
Hos vores danske kunde Bettingfamily arbejder et hold af sportseksperter for, at rådgive deres betalende medlemmer om sportsodds på bettingportaler. Bettingfamily er i dag et stort fællesskab, som tæller flere tusinde sports- og betting glade medlemmer. Som medlem får man adgang til velovervejede og gennemanalyserede sportsodds på daglig basis.
Behov
De har et klart mål om at få flere nye medlemmer og opbygget en ny marketingskanal, hvor de kan dele deres budskab og nyheder om den løbende aktivitet. Til deres nuværende arbejde med at få nye medlemmer gør de meget brug af Facebook, hvor de har fokus på promovering af deres konceptet og værdifulde medlemsfordele – et arbejde de ønsker nye tiltag skal støtte op omkring. Dertil kommer et behov for en mere individuel kundeservice-løsning, da de ønsker en tæt dialog med de potentielle nye medlemmer, som har meget vidt forskellige spørgsmål.
“Jeg kan bestemt anbefale ChatAtHand – står man og skal have en integreret chatbot, så er Mark og resten af holdet det rigtige valg! Hele processen fra a-z med opbygning, implementering og eksekvering af vores chatbotløsning er foregået gnidningsfrit og i et tilpas højt tempo. Samtidig har vi kunne skrive til Mark når som helst og han har været til rådighed med det samme. Det har været en fornøjelse!”
Aleksandar Stankovic – CEO & co-founder, Bettingfamily
Løsning
Vi stiller tårnhøje krav til alle vores chatbotløsninger, som vi udvikler med vores specialiseret ekspertise og mange års erfaring på området. Så også i denne case er alt vores arbejde blivet gjort efter alle chatbot-kunstens regler, så vi sikre og maksimere alle mulighederne for succes med denne chatbot. En chatbot, som er udarbejdet efter et klart formål og en fastlagt Chatbot Strategi. For at opfylde det givende behov har vi udviklet et brugertilpasset Conversation Design, så vi via denne chatbot opnår den ønskede brugeradfærd og indledningsvis fastslår formålet, samt er tilpasset til det videre arbejde med Messenger Marketing. De mere komplekse kompetencer/funktioner er programmeret med vores nørdet kærlighed til optimeret Chatbot Udvikling. Om denne case kan vi også fortælle følgende:
- Kanaler: Website og Facebook Messenger.
- Sprog: Engelsk og dansk 🇬🇧🇩🇰
- Ekstraordinært indhold:
- eCommerce: Introduktion og promovering af deres bettingservice med fokus på nye medlemmer – det hele med linkning til mobilvenlig og nem ekspedering på deres website.
- Kundeservice: Hvis en bruger efter visning af FAQ stadig ikke har fundet svar og har brug for hjælp, så sendes de videre fra deres chatbot til en person, som via livechat kan give den fornødne hjælp.
- Chat Marketing:
- Sprog: Engelsk og dansk 🇬🇧🇩🇰
- Facebook platform: Som en del af opstarten hjælp vi til med deres første kampagne, som resulterede i 4.600+ nye brugere efter den første måned.
- Facebook Messenger: Via broadcasts er 175.000+ beskeder med promoverende indhold udsendt direkte til brugernes indbakke på Facebook Messenger. Alle beskeder er personificeret til brugeren og tilsendt ud fra indsigt om bl.a. deres køn, alder og kendskab til deres betting rutiner – interesser, hyppighed, budget osv.
“Vores forretning er blevet styrket og især mærkbart på kundeservice. Nu svarer vores chatbot på de hyppigste spørgsmål, hvilket giver kunderne hurtigere svar og hele processen er blevet effektiviseret markant. Det er fedt og vi har nu mere tid til, at tage hånd om kunder med mere komplekse spørgsmål.”
Aleksandar Stankovic – CEO & co-founder, Bettingfamily