Alle vores guides er lavet til at hjælpe de af vores kunder, der selv ønsker at varetage dele af deres chatbot. Derfor er vores guides tilpasset alle vores skræddersyede chatbotløsninger, som ellers er udviklet på baggrund af vores kunders forskellige behov. I som kunder er altid meget velkomne til, at kontakte os for yderligere assistance eller for at drøfte mulighederne for, at vi varetager nedenstående dele af jeres chatbot.
Altid lige ved hånden hos jeres kunder
Den personificerede automation er en essentiel styrke i vores chatbotløsninger, som kombineret med brugernes mulighed for direkte kontakt med jeres medarbejdere, har vist helt fantastiske resultater. Til det kan I bruge funktionen Live Chat i Chatfuel, som giver jer muligheden for at pause jeres chatbot og indlede en direkte chatsamtale mellem jeres medarbejdere og brugeren. Denne mulighed er placeret de steder i samtaledesignet, hvor det typisk giver mening at påtage sig en hjælpende eller på anden måde værdiskabende rolle – hvis brugerne skulle efterspørge det.
Til at hjælpe jer igang kan I se nedenstående video eller læse Chatfuels forklaring af Live Chat.
Anbefalinger til brug af Live Chat via Chatfuel
Her er en liste med gode råd og muligheder, som vi anbefaler jer at gå igennem og tage stilling til.
- Brug altid Live Chat: Til jeres chatbotløsning skal i bruge Live Chat i Chatfuel, hvis I skal svare jeres brugere via Facebook Messenger, da Chatfuel derved sætter jeres chatbot på pause imens. Hvis i vælger at skrive via jeres indbakke på Facebooksiden risikerer I, at jeres chatbot blander sig – så det bliver en treparts samtale.
- Lær jeres chatbot at kende: Ved brugen af Live Chat vil I kunne se hele brugerens tidligere samtale med jeres chatbot. Lær at bruge denne historik til, at se hvordan I bedst kan hjælpe dem i deres nuværende situation. Brug tid på at udforske og lege med jeres chatbot fra brugernes perspektiv, så I selv har prøvet og forstår brugerejsen.
- Giv flere adgang til Live Chat: Alt efter jeres behov kan I give flere I jeres team adgang til Chatfuel på forskellige niveauer – giv kun medarbejdere adgang til de dele af backenden de skal bruge. Hvis en fra jeres team fx kun skal hjælpe med at besvare brugere på Live Chat, så giv dem adgang via rollen “Live Chat Operator” – Chatfuels guides om teammates.
- Gør brug af persona: Når I svarer en bruger via Live Chat er der i tekstfeltet mulighed for, at vælge mellem to billeder for jer som afsender – brand eller persona. Som udgangspunkt er den indstillet til at den bruger jeres logo som brugeren har fået fra jeres chatbot, men I kan også vælge at bruge persona, som er billedet fra medarbejderens personlige Facebook-profil. Fordelen ved at bruge personas er, at kontakten bliver mere personlig og det bliver nemmere for brugeren at se, hvornår de er i dialog med hhv. jeres chatbot eller medarbejderen.
- Slå notifikationer til: Til brug af Live Chat i Chatfuel har alle hver især mulighed for at vælge “Subscribe”, hvorefter den person vil modtage en notifikation i Facebook Messenger, hvis nogle brugere aktiverer Live Chat. Afprøv denne funktion og se, hvad der passer mest optimalt til jeres behov.
Brug for mere viden eller hjælp?
Når det kommer til Live Chat er det vigtigste værdien hos brugerne, men opsætningen skal samtidig passe til jeres interne resourcer og opsætning. Vi gør alt for at hjælpe jer kunder og sikre os, at I kommer rigtigt igang og føler jer trygge med brugen af funktionen. Dertil kommer, at vi giver både sparring og eksempler på, hvordan Live Chat kan tilpasses jeres muligheder og behov. Vi tilbyder jer en fleksibel løsning, hvor I kan modtage hjælp i præcis det omfang, som I har behov for – kontakt os endelig for at høre mere eller hvis I har nogle spørgsmål til Live Chat.