Chatbot for Fitnessguru®

Chatbot for Fitnessguru®

Chatbot for Fitnessguru® 1100 777 ChatAtHand

Kunde

Vores svenske kunde Fitnessguru® har siden 2010 solgt sunde kosttilskud af højeste kvalitet via deres webshop. De har siden da sendt mere end 1 million ordre ud, og de er nu en af Europas ledende virksomheder inden for helse og kosttilskud. Deres mission er at vedvarende udvikle og sælge markedets bedste produkter, der alle er bakket op af videnskaben.

Behov

Fitnessguru® kom til os med et behov for, at hjælpe deres kunder til de bedst mulige resultater med deres træning. De havde allerede et stort arkiv af vejledning omkring træning, kost og kosttilskud, som de ønskede var mere værdiskabende for deres kunder. I sidste ende skulle de valgte kompetencer også være med henblik på, at skabe salg af deres produkter via deres webshop.

“Samarbejdet med ChatAtHand har gennem hele forløbet været effektivt, pragmatisk og resultatskabende. Det har været en super god proces og de har gjort et fantastisk stykke arbejde, så opstarten af denne nye marketingskanal via vores chatbot har været nem at implementeret i vores virksomhed. Vi holder meget af vores samarbejde og vil klart anbefale dem til andre!”

Emil Eriksen – CEO & partner, Fitnessguru®

Løsning

Vi stiller tårnhøje krav til alle vores chatbotløsninger, som vi udvikler med vores specialiseret ekspertise og mange års erfaring på området. Så også i denne case er alt vores arbejde blivet gjort efter alle chatbot-kunstens regler, så vi sikre og maksimere alle mulighederne for succes med denne chatbot. En chatbot, som er udarbejdet efter et klart formål og en fastlagt Chatbot Strategi. For at opfylde det givende behov har vi udviklet et brugertilpasset Conversation Design, så vi via denne chatbot opnår den ønskede brugeradfærd og indledningsvis fastslår formålet, samt er tilpasset til det videre arbejde med Messenger Marketing. De mere komplekse kompetencer/funktioner er programmeret med vores nørdet kærlighed til optimeret Chatbot Udvikling. Om denne case kan vi også fortælle følgende:

  • Kanaler: Website og Facebook Messenger.
  • Sprog: Engelsk og svensk 🇬🇧🇸🇪
  • Ekstraordinært indhold:
    • BodyCheck: En feature, hvor brugeren efter svaren på en række spørgsmål omkring træningsmål, træningsmængde, kost osv. får udregnet sin BMI og daglige kaloriebehov, samt tilsendt målrettet vejledning til træning og kost. Den indsamlede brugerindformation brugers derefter til løbende Messenger Marketing via broadcasts.
    • eCommerce: Promovering af deres produkter med fokus på bestsellers – det hele med linkning til mobilvenlig og nem ekspedering på deres website.
    • Kundeservice: Hvis en bruger efter visning af FAQ stadig ikke har fundet svar og har brug for hjælp, så sendes de videre fra deres chatbot til en person, som via livechat kan give den fornødne hjælp.
  • Chat Marketing:
    • Sprog: Engelsk, svensk og dansk 🇬🇧🇸🇪🇩🇰
    • Facebook platform: Som en del af opstarten hjælp vi til med deres første kampagne, som resulterede i 5.700+ nye brugere på få dage, hvorefter den første måned ende på 6.900+ nye brugere.
    • Facebook Messenger: Via broadcasts er 250.000+ beskeder med promoverende indhold udsendt direkte til brugernes indbakke på Facebook Messenger. Alle beskeder er personificeret til brugeren og tilsendt ud fra indsigt om bl.a. deres køn, alder og kendskab til deres træning – mængde, rutiner, målsætning osv.
    • Klaviyo (emailplatform): Indsamling af nyhedsmails via integration.

“ChatAtHand har forøget vores antal af potentielle og loyale kunder markant og vi har samtidig fået et værktøj til, at sende personificerede beskeder direkte til vores kunder på Messenger – en virkelig stærk marketingskanal! Både nyt og eksisterende content på vores website og Facebook, tilføjer nu en større værdi til kundeoplevelsen via det samspil mellem platformene, som vores chatbot giver os.”

Emil Eriksen – CEO & partner, Fitnessguru®